Chia kokos pudding

Heb jij ’s ochtends veel tijd over om een goed ontbijt te maken? De laatste tijd maak ik vaak chia kokos pudding. Dit maak ik de avond van te voren klaar, zodat er de volgende ochtend een heerlijk gezond ontbijt voor me klaar staat. Welke goed is voor jouw hormonen. Ideaal voor als ik snel moet! En geloof me: deze wil je echt een keer proberen.

Dit ontbijtje bevat veel vezels. Ons spijsverteringsstelsel is de hele dag aan het werk, daarom is het van belang om dagelijks voldoende vezels binnen te krijgen, deze ondersteunen ons spijsverteringsstelsel namelijk. Vezels zitten vooral in granen, groenten, peulvruchten en fruit. Veel mensen krijgen onvoldoende vezels binnen. Ontzettend belangrijk voor jouw hormonen!

Chiazaad en havermout bevatten beide veel vezels. Naast de gezondheidsvoordelen kun je eindeloos variëren met chiazaad en havermout en zijn ze makkelijk in gebruik.

Heb jij ’s ochtends weinig tijd voor het maken van een goed ontbijt? Probeer dan zeker deze chia kokos pudding eens!

Chia kokos pudding

Wat heb je nodig?

  • Chia zaad (25 gram)
  • Havermout (30 gram)
  • Scheut amandelmelk (ongezoet)
  • 3 eetlepels kokos yoghurt
  •  theelepel lijnzaad
  • *Toppings: ik gebruikte rood fruit en notenpasta

Hoe maak je het?

  • Doe alle ingrediënten (behalve de toppings)  samen in een kommetje
  • Meng het geheel goed door elkaar 
  • Zet het mengsel gedurende een nacht in de koelkast
  • Voeg de volgende ochtend de toppings toe aan de chia pudding
  • Eetsmakelijk

Volg je mij al op instagram? Vergeet je #jouwhormonen niet te taggen als je aan het genieten bent van dit ontbijtje? En laat vooral een reactie achter, ik ben benieuwd wat je vindt van het recept!

Chia kokos pudding

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *