Gezonde salade

Een heerlijke gevulde salade, ik kan daar intens van genieten. Veel groenten eten helpt bij de in stand houding van een goede hormoonbalans. Door het eten van deze salade krijg je lekker veel vitamines, mineralen en vezels binnen. Vezels helpen onder andere om je bloedsuikerspiegel stabiel te houden. Daarnaast ondersteunen vezels een goede darmflora en werking. Je kunt de salade lekker als lunch eten of bij het diner serveren.

Het recept

Tijd

  • Voorbereiding: 5 minuten
  • Bereiding: 20 minuten

Ingrediënten 4 personen

  • kropsla
  • 2 sjalotten
  • 2 tomaten
  • 1 rode paprika
  • stuk komkommer naar wens
  • verse basilicum blaadjes
  • 2 gekookte eieren
  • citroensap van halve citroen
  • 2 tl. sumakkruiden (of andere kruiden naar wens)
  • zout
  • olijfolie

Hoe maak je het?

  1. Snij de sla fijn en spoel de sla goed af
  2. Doe 2 eieren in een pan met water en kook deze 10 minuten
  3. Snijd ondertussen de sjalotten, tomaten, komkommer en paprika in kleine stukken
  4. Snijd de basilicum blaadjes fijn
  5. Doe alle gesneden ingrediënten bij elkaar in een kom, mix dit door elkaar heen
  6. Strooi 2 tl. sumakkruiden, olijfolie, zout en citroensap van een halve citroen over de ingrediënten heen (wees niet zuinig, hierdoor creëer je juist een lekkere smaak)
  7. Pel de gekookte eieren en snij deze in kleine stukken, voeg deze toe
  8. Roer alles goed door elkaar, zodat de smaak goed verdeeld wordt
  9. Laat het even staan, zodat de smaak goed in kan trekken
  10. Het gerecht is klaar, ook lekker met bijvoorbeeld een stukje gegrilde kipfilet! Geniet ervan 🙂 

Was dit een waardevol artikel voor jouw? Bedankt voor het lezen, laat je een reactie achter? 

Gezonde salade

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *